torsdag 9 oktober 2008

Hitta-dagar

Ibland försvinner saker spårlöst, bara sådär. Men det har blivit lite mycket på sista tiden, nästan jobbigt på riktigt. Sedan ett tag har jag saknat min handsfree med sladd och vettiga hörlurar så jag kan lyssna på musik i telefonen. Häromdagen hittade jag inte sladden till att överföra filer från telefonen till datorn. Sen var de oväntat ont om läppglanstuber i handväskan. De små mini-skruvmejslarna fanns inte i hyllan. Och lilla betala-på-banken-dosan var som bortblåst. Illa, illa, grävde djupt i båda handväskorna men inte då.

Igår hittade jag handsfreen och en tub läppglans i sommarjackan. Jaså, jag hade använt den? Samt sladden till telefonen som låg i köket. Helt naturligt.
Idag hittade jag bankdosan längst inne i hörnet i handväskan, precis där jag letade från början. Hmmm... Samt ett extra batteri till stegräknaren som la av.

Om jag bara nu hittar de små skruvmejslarna kan jag byta batteriet också och tappa-bort-perioden kan anses avslutad...

3 kommentarer:

hauge sa...

Tappabortperioden lär hänga i........

Anonym sa...

Damers handväskor är kända som svarta hål..

Janne sa...

Angående svarta hål i damers handväskor så för några åe sedan när jag repade en bankomat så var det en tjej framför bankomaten som började leta i handväskan pga att bankomaten var stängd så hittade hon 4 hundralappar så hon behövde int ta ut pengar. Dam handväskor kan gömma mycket.

MonsterJanne