söndag 6 september 2009

Årsmöte med KM!

Dags för årsmöte igen, hur kan det gå så fort? Kanske har något med den lilla saken "förberedelser" att göra. När man ska fixa allt som ska till inför ett årsmöte, samtidigt som hojsäsongen pågår för fullt, går tiden fortare än vanligt.
Förra helgen var det då dags, samling på Degernäs Camping och Herrgård. Strategiskt beläget lagom nära Karlskoga och Gelleråsen där KM skulle gå av stapeln på söndagen. Min vanliga otur så hade man lagt jobbets årliga kick-off på fredagen, så jag kom direkt därifrån på lördag dag. Mmm, bra början på helgen...

Vi riggade - eller ja, Sören riggade med viss hjälp från oss - lokalen för mötet och prepade fyra laptops för presentation och protokollförande. Hm, tekniknördar, vi? Elaka som vi är hade vi baren stängd under själva mötet och det dröjda bara 2.15h innan den kunde öppna igen. Får man vara nöjd med på över 30 punkter. Yihoo, nu kan partyt börja!

Middagen var helt underbar, synd bara att jag var alldeles för mätt när jag väl smakade den helt ljuvliga lasangen. Doggybag? Stämningen var på topp som det brukar heta och Bullerpriset gick till en kille som hade åkt dit på sitt Monster, mycket i ryggsäcken på väg hem! Hauge fick välförtjänt Årest Ducatist, och visade igen att det effektivaste sättet att få tyst på honom är att ställa honom inför massa folk ;-)

Isa frågade dan efter om jag hade varit med på efterfesten och jag hävdar att det var jag! Jag kom dit, var där i flera minuter innan jag praktiskt taget somnade i soffan... Tur att Isa kunde köra till Gelleråsen dan efter, för det hade inte jag kunnat göra :-o

Väl på Gelleråsen letade jag mig upp till speakerbåset, där Lasse M hade sagt att jag skulle vara bisittare till den ordinarie speakern under Duccerejset. Schysst utsikt därifrån, där skulle man sitta oftare! När vi väl kom igång var det löjligt roligt att leka speaker, är någon förvånad? Det var superkul rejs, precis så jag önskar att BoTTen vore. Familjärt, man känner alla, fajt om alla platser, stora leendet :-)


Ja, så får man vila lite mellan heaten...

Henrik vann välförtjänt, och Andreas körde supersnyggt till sig en fjärdeplats. Kändes konstigt att åka hem utan släp, men det gick onekligen fortare. Trött som en gris och det kliade i halsen, ajaj. Kanske inte så smart att köra kick-off, årsmöte och en heldag på Gelleråsn samma helg. Men kul var det!

1 kommentar:

hauge sa...

Det är ju inte alla som har en "tyst" knapp.........