tisdag 7 april 2009

Tant-träning

Ibland när man går på gym så ser man nån äldre, inte alltför stor gråhårig herre lyfta skrot som får ungdomarna att blekna. Eller skutta runt på intensivpasset som om det vore ett lätt-pass. Själv känner jag mig fortfarande som "ung" och ser med skräckblandad förtjusning på.

Men ibland så kommer man och ser på småtjejerna i hippa kläder som ser ut som de bor på gymet, innan man tittar ner på sina egna lagom slitna kläder och otränade kropp. Igår skulle denna ohippa uppenbarelse testa dansaerobics för första gången på det här gymet. Lite jazzdans har jag fuskat med, aerobics är jag tämligen obevandrad i och senast jag försökte något liknande stod jag mest och var förvirrad.

Så det var med blandade känslor jag gluttade på den unga bblonda tjejen i tjusiga jazztights i omklädningsrummet. Hur ska det här gå? Men när jag kliver in i salen så är det första jag ser en gråhårig tanta och genast känner jag mig som en käck yngling. Tills hon vänder sig om och jag läser på ryggen:

Östgötabaletten

JO tjena - bara att ta ett djupt andetag och kämpa på...

5 kommentarer:

Jenny sa...

Ha, ha, ha....känner igen det där. "Man ska inte döma hunden efter håren" Känt slående ordspråk. Inte allt för sällan när jag kör body pump (nej min graciösa sida är inte lika utvecklad som din ;-)) står det längst fram någon käck benget utan en gnutta fett och tillsynes helt utan muskler. Men nog tusan lägger lassar hon glatt på fler vikter än man själv pallar. Jag fattar verkligen inte hur de kan lyfta så mycket utan att gå av på mitten.....

Jenny sa...

Ha, ha, ha....känner igen det där. "Man ska inte döma hunden efter håren" Känt slående ordspråk. Inte allt för sällan när jag kör body pump (nej min graciösa sida är inte lika utvecklad som din ;-)) står det längst fram någon käck benget utan en gnutta fett och tillsynes helt utan muskler. Men nog tusan lägger lassar hon glatt på fler vikter än man själv pallar. Jag fattar verkligen inte hur de kan lyfta så mycket utan att gå av på mitten.....

hauge sa...

Träning är bara för singelmänniskor på köttmarknaden. Nu när du är sambo kan du lungt tillbringa din lediga tid i soffan med en påse praliner och visa ditt rätta jag...
:-)

Jenny sa...

App, app, app...nä du Hauge, den där taktiken ska man passa sig för. Fortare än kvickt kan man bli satt på Michelin och rullas bort. Det gäller att alltid vara redo ;-)

Unknown sa...

Det är ju när villebrådet är infångat som det verkligen gäller att visa att man är bäst....

Hur gick danspasset då?!?!?! Var baletttanten så bra som tröjan sa?? Hur klarade du dig?

/HD