måndag 6 april 2009

Kamma dig nu!

Idag ringde det från Arboga. Då är det dags att bli nervös, när vi hade kontakt med dem så sent som i slutet på förra veckan och fick löfte om att hojarna skulle vara klara tills onsdag. Chrisse lovade mycket riktigt att han skulle förstöra dagen för mig och jag höll andan.

Domen löd: En vippa var så sliten att den har börjat äta upp främre insugskammen. Så kammen var sopslut, finito, förbrukad. Ja - och så vippan såklart. Pfah, en vippa mer eller mindre hade jag räknat med. Men en kam... Underligt nog hade de inte en främre insugskam till en 916sps på hyllan och tankar på de italienska leveranstiderna for genom huvudet. Gelleråsen i april, 2 helger Kinnekulle, en CSS och en Knutstorp i maj - skulle det bli något?

Ringer frisörmästare Tom och frågar försynt om en passande kam finns i något gömsle. Tyvärr inte. Men några minuter senare ringer Chrisse igen om meddelar att det fanns på hyllan hos Ducati och med otroligt stor tur så finns de i Arboga på onsdag lunch. Kommer de senare så får jag väl hämta hojen på vägen till Gelleråsen och ägna de första timmarna på instruktörsdagen åt att meka ihop alla kåpor, fotpinnar och annat löst som ska på. Känns som ett mindre problem. Dessutom lär jag hjälpa till att upprätthålla "myten" att Ducatister alltid mekar...

Vid det här laget är jag nästan tacksam för det faktum att jag får lägga 4.400 sekiner på en ny kam, bara den kommer på plats. Kära lilla Don Vito - han är dyr i drift...

4 kommentarer:

Peo sa...

Som tur är är ju inte Don Vito lämnad helt ensam inför den kommande operationen, Bellona står stabilt vid hans sida och håller lite lätt i batterikablarna så han inte känner sig rädd och ensam långt ute på landet. :-)

Markus sa...

Usch så tråkigt! På SP:n bytte jag massa vippor, men kammarna klarade sig. Fördelen är att nu vet du skicket på vippor resp kammar.

Lilldocke sa...

Det verkade bara vara en vippa iallfall - men den var å andra sidan rena jävulsvippan...

Anonym sa...

Oroa dig inte, du har ju tre kammar och femton vippor kvar att byta! Chrisse ska ju leva han också ;)

/Arne Anka