måndag 23 mars 2009

Det tar tid att flytta

Bara att göra en pudel och be om förlåtelse för de långe mellanrummen mellan inläggen. Till mitt försvar kan bara sägas att det tar tid att byta jobb och flytta samtidigt. Idag försökte jag få igång mobilbloggen med nya telefonen, men det funkade såklart inte. Makterna är emot mig!

I helgen var det dags att ta det lilla smidiga ärvda ekskåpet från källaren och flytta det till en mer passande miljö på landet. Åhhh - hej! Ett antal flyttkartonger från min lägenhet åkte också in i släpet, samt en sisådär 6 sopsäckar till tippen. Har jag verkligen sparat alla dessa konstiga saker???

Väl framme i Björnlunda så var Mao mycket nyfiken på både skåp och släp.

Skåpet blev perfekt i köket och det blev lite mer plats i källaren för mig och alla långklänningar.

Men inte nog med flytt, lite snabbmek med hoje hanns också med. Peo plockade isär bakdrevet och jag gjorde rent hubben. När alla lager skit var borta såg man tydligt att den var lagom nedsvarvad, lagom kul. Och inte tusan såg det här drevet ut som det i manualen, inte heller som det jag hade innan. Minns tydligt hur jag slet med låsringen som här inte fanns... Intressant! Nåja, den ska ju ändå in på service så får de väl kolla att det ser ut som det ska.

Lite lättare hade det blivit om jag hade kommit ihåg att flytta med kassen med småprylar som jag köpte på Ducati Stockholm till bilen vi åkte med. Istället för att den låg kvar i min bil i stan. Gör om gör rätt.

6 kommentarer:

hauge sa...

Märkligt att en hoj som såg ut som ny på mässan för att par år sedan fallerat så....
Eller har du kört skiten ur den själv????

Lilldocke sa...

Mmm, lie förvånad är jag också. Tror inte jag har lyckats köra skiten ur den själv på en halv säsong, kollade att inga ryckutjämnare var på väg ut med jämna mellanrum t.ex. Men han fick kanske itne heller den regelbundna tvätt han borde ha haft heller :-O

Anonym sa...

Välkommen tillbaka.
Du är saknad

Anonym sa...

Skåpet pryder verkligen sin plats, kul!!
Ser fram emot att skåda det live i samband med någon övernattning på väg till banåka i sommar ;-).

Lilldocke sa...

Vi har tagit ut fler extrasängar och madrasser nu också! Laddat för att ha grillkvällar alltså...

hauge sa...

Grillkväll???
Kan vara någe???