söndag 13 december 2009

Lantlig motion kontra stadsmässig...

Kollade av garagebygget lite. Återigen kunde vi konstatera att vi kommer få ett stabilt garage. Väggarna var lika väl tilltagna som golvet, det bådar gott. Bara de blir klara nån gång också, så vi kan komma in och börja inreda till pärlorna.

Efter inspektionen hittade vi den äldre generationen i full fart med att gräva trädgårdslandet. Lite i smyg sådär, så vi inte skulle komma på idén att vi borde göra det. Men precis så tänkte vi. Så jag gick igång med grepen medan Peo började bära upp grenarna från det nedsågade bigarråträdet. Det var ganska jobbigt att gräva trädgårdsland och det gick uppenbart fortare för mor min. Hmpf!
Stort nygrävt trädgårdsland...

Efter lite tekniktips fick jag bättre flyt och gjorde klart större delen av landet innan jag blev tvångsavlöst och i smyg pustade ut. Frågan var ju bara om vi nu kunde slippa träningen som var inplanerad vid hemkomst. "Nänä" sa jag kaxigt och tyckte att det var läge för lite konditionsträning.

Så väl hemma gjorde vi som stadsbor i största allmänhet, gick till gymet och avverkade drygt 5 km på löpbandet. Men någon fortsättning med vikter kändes inte nödvändig...

1 kommentar:

hauge sa...

Fan va lätta och snabba ni skall bli då!!!